Wednesday, March 4, 2009

YANG KAYA NAK TAMBAH KAYA, YANG ADA KAYA NAK TAMBAH LAGI KAYA

Salam Untuk Semua,

Minggu ni merupakan minggu yang membosankan buat A.G. dah tak tahu nak buat ape. Hanya duduk, tido n main game saje. Kadang2 tu terasa nak buat macam2 benda. Tpi apekan daya. Duit menjadi masalah utama.

Sejak dari blaja lagi, duit memang menjadi masalha bagi kebanyakkan orang kat Malysia ni. Yela kos kehidupan yang semakin tinggi menyebabkan masalah kewang berlaku. Lebih2 lagi dengan kelembapan ekonomi sekarang ini.

Emm A.G juga terasa tempiasnyee. Banyak benda x leh buat. Malah A.G sendiri dah lama x g menonton wayang. filem2 hebar seperti Upin dan Ipin pun A.g terlepas. Apath lagi filem2 dari barat.

Ape2 pun A.g tetap bersyukur sebab A.G mampu lagi makan jika di bandingkan dengan orang2 miskin, A.G patut bersyukur kan.



Pada waktu2 begini A.G rase kita patu bijak membelanjakan wang kita dengan cara yang lebih agus. Supaya kita x la kebuluran.

Tpi kan bila kita bicara soal wang, A.G ada satu soalan yang menyerabutkan fikiran A.G. Kenapa Orang Kaya sentiasa bertamabh kaya, manakal orang miskin bertambah miskin. Mana Silapnye. Biar la dia menjadi persoalan. A.G bukan paham sanagt pun pasal ekonomi ni. Yang penting bagi A.G x de car yang mudah untuk senang. Bak kata pepatah A.G nak merompak pun susah. Emmm
.

P/S: Ag Nak Bli kaya laaaa. leh makan nagn roti. hahahahahahah

No comments:

Followers