Sunday, January 18, 2009

KAWAN-KAWANKU DAN KERJAYA2 MEREKA

HUBAYA, HUBAYA,HUBAYA
Salam Untuk Semua,

2 minggu yang lepas merupakan minggu2 yang amat memboringkan. Yela, dalam mase 2 minggu yang lepas sampai la ni A.G x g mana2 pun. Asyik duduk rumah jeee. Mana taknye. Polet A.G ni pokai jeeee. Ishk2. Gaji x masuk lagi. hampeh betul. Dalam sejarah ni gaji A.G x masuk lagi. What The Fish!!!

Tpi x pe. Buat mase sekarang A.G masih boleh hidup. Jangan sampai A.G mengamuk kat KDN dah la. X pernah dibuat orang nanti. Ok2 kita tinggalkan kisah opis A.G kita kembali pada tajuk asal. Kawan2 ku Dan Kerjaya2 Mereka.

Seingat-ingat A.G, Seramai-ramai kawan A.G kebanyakkan mereka banyak yang menjadi Cikgu. Sama ada yang dah memang belajar pendidikan mahupun yang amik KPLI. Bagus macam tu. Boleh kita berbakti pada anak-anak kat Malaysia ni.


Selain tu ramai gak kawan2 A.G yang masuk sektor awam dengan kata lain kerajaan laa. Keje kat putrajaya, mahupun damansara. Tapi dalam ramai2 kawan A.G tu, semuanye masih kontrak. X de seorang pun yang dah tetap. Lagi satu dalam banyak2 sektor kerajaan xde plak yang jadi PTD tetap kan. Tak tahu kalau A.G terlepas pandang. Kalau ada bagi2 tahu la yeeee.

Dalam sektor swasta plak ramai gak kawan2 A.G yang menceburinye. A.G juga salah seorang pekerja swasta suatu mase dulu. Bila kita kerja swasta ni apa yang bagusnye kita diajar bekerja tanpa berlegah2. Bagus tu. Xde la buat kerja lembab nak mampus. Kerja boleh selesai dalam mase 1 or 2 hari leh plak di bawa ke 1 or 2 minggu. x Ke haru bunyinye.

Bila ckp pasal kerja & kawan2 ni, ada satu perkara yang paling A.G x suke. Suke rahsiakan kerja mereka. Yela ini bukan tujuan nak berlagak. Kalau orang berlagak ni orang lain x tanya, di dok sibuk2 bagi tau dia keje ape. Ini yang A.G x suke bila A.G tanya kerja ape mula la bagi mcam2 jawapan. Ada laa, Boleh laaa, Kerja gitu2 laaaa. Kamon laaaaaa. Kita buat kerja halal buat ape nak malu. Bukan g mencuri pun. A.G kerja kedai fotostat pun A.G x malu la. Halal beb.

P/S: Kerja la ape2 pun kawan ku, janji x salah dari segi agama dan undang2. Peace Yoooo

No comments:

Followers