Tuesday, September 16, 2008

DULU KITA KAWAN TPI SEKARANG...........

Salam Untuk Semua

Tengah A.G duduk layan blues sesorang tetiba sambil tengok gambar2 lama, A.G pandang sebuah foto lama dan A.G terpikir sesuatu. Sebenarnye dah lama A.G tengok ni perkara cuma x terlintas nak tulis tentang perkara ni:

Kalau Masa dulu2 ramai kawan2 A.G yang macam belangkas la, kawan baik la, best friend la macam2 lagi la, tpi bila dah habis blaja semua berpecah. Kadang2 bukan disebabkan keje tpi disebabkan perkara2 yang x sepatutnye mcm perselisihan paham la, x sehaluan dalam pendapat, perkerjaan, perniagaan, mcm 2 lagi la

Kalau masa dulu2 slalu makan sama2, keluar sama2, beriadah sama2, menonton wayang bersama2, main bowling sama2, penat lelah sama2, menagis sama2, ketawa sama2, susah dan senang semua sama2. tpiiiii sekarg....

Kalau masa dulu2 masa hari lahir kena baling telur, masa merdeka g dewan gemilang, masa Terluang pergi berkelah, masa produksi buat sama2, tpi skrg..................

Kalau masa dulu2 bermula era jalan kaki, dari kolej ke fakulti, dari dectar ke kolej2. x kira masa malam atau pagi semua di lalu bersama. diikuti era motosikal, x kisah siapa yang ditumpangi, apabila tempat duduk belakang dilihat kosong dan perlu diisi, tpi skrg...............


Kalau masa dulu2 x payah panggil dah tentu penuh panggung seni, x payah nak sms dah boleh jalan aktiviti, x payah suruh keje dah beres dengan cepat sekali, semua disebabkan kita bersatu hati, tpi skrg...............


Kalau A.G nak salah sesiapa pun siapa la A.G ni. Cuma disini tempat A.G meluahkan segalanya. Cuma yang A.G tahu antara sebab2 nye mungkin keegoan diri sendiri bila dah berjaya. Manusia x pernah terlepas dari perkara ini. Dunia2 memang banyak dugaan kat sini. A.G harap2 semua akan sedar. aminnnnnnnn



P/s : kalaulah A.G ada jam yang boleh putarkan masa...............kan bagus.........

13 comments:

jojoe said...

teringat moto ex5 aku, CAQ 9330,those day...

P3tani is my nama said...

setiap manusia berubah....
dari pemikiran yg cetek mungkin lebih matang...

tak boleh nak harap seperti dulu..sbb xsama ...

:)

Anonymous said...

ntahLA....
atau adakah dulu sanggup nak sama2 belajar sesuatu benda n sekarang dah penuh ilmu didada n tak perlu nak sama2 lagi?

kadang2 aku jadi mengeluh sorang2...kenapa perlu ada ego? kenapa tak macam dulu? kalau dulu, tak payah nak ada surat rasmi, tak payah nak dipaksa-paksa, tak payah nak di sms, dah datang ktr ngan muka tak malu..

ntahla...

teringat dulu2 mase kita ramai2 jalan nak balik kolej, dahtu nampak babi melintas...hahahaha.....


aku rindukan mase dulu2...

Anonymous said...

klu bleh tukang post letak identiti, nk malu pe kn, dh mg kisah2 kita...

kate agus ad kebenarannya, but then matang ke, sepatutnya lagi matang lagi bertanggungjawab, lagi berdisiplin, lagi bersemangat, lagi berwawasan...

yang pasti, tidak mungkin sm seperti dulu, tetapi harap akan dapat bersatu hati, tiada hasad dengki, so kawan2 leh kekal abadi w'pun berada di kejauhan, walaupun jumpa 5 tahun sekali, bkn gitu?

aku akan cuba membaiki kesilapan aku, tetapi bkn dengan cara tepuk sebelah tangan, marilah sama ke arah yang lebih realistik & realiti...

Ehem... said...

sori geng...
baru creat akaun kat google tadi..
haa.. yang tak bernama tu saye le..

Anonymous said...

Apa bende la ko ni Eiji.. HAhahaha. Tunggu Blog Toru Plak kang..

~CHEMpaKa PuTeeh~ said...

kalo laaa boleh putar jam 2....alangkah indah nyaaaaa....

Anonymous said...

aku t'igt kte2 salah sorang dari kita. "BE PROFESSIONAL". tpi smp skung dia pn lgsung x da cri2 yg dia kta 2. bercakap ja lebih tpi hampeh. aku igt smua sms yg dia bgi aku ms kami gaduh dn aku simpan smp skung. apa yg dia mintak aku buat aku dah buktikan tpi apa yg dia cakap semua x serupa bikin. HIPOKRIT man!!!!

E K S said...

e2 die...kita dah tau sapa anonymous...tahniah!!!hahaha...so funny...stupid la...

Anonymous said...

bukan kak wa je tau, i pn tau la huhuhuhu :-)
kite kn pnah dgr ayat ni dr *******
yg penah tdo s'bantal,makan s'pinggan,n mcm2 lg la.tp ble igt2 blik,kak wa ni bleh than gak yea. memg x kenang budi pn ade.byk 2 budi yg blum kak wa balas dgn org yg kak wa keji kn? so? jgn melampau sgt yea.please la.
tpi...kak wa cnfdent ke anonymous ni single? ntah2 ada "geng" :-)

E K S said...

xkenang budi ke??klu yg komen aku ni geng umah aku dulu,tgk sape yg xkenang budi sebenarnye...klu xtahu cerita,diam je la wahai anonymous wei...aku tetap ngan kate2 aku...SO STUPID!!!!STUPID LIKE COWWWW....HAHAHAHAHA
SO FUNNY....
hari ni xpanas kan????
uwah3333
panasnye....

Ehem... said...

dahtu, pe masalahnye klau anonymous de geng?

E K S said...

xkenang budi???benda2 cmtu subjektif la...ko bg budi,aku ambik.aku berbudi,ko ambik..so??xkan nk wat tugu @ patung untuk kau kot??berdosa tau...

Followers