Friday, September 26, 2008

LUPA DIRI????

Salam Untuk Semua

Sejak akhir2 ini, A.G semakin tertarik dengan perkara yang berlaku disekeliling ini. Seperti objektif Blog A.G mula menulis ini ditubuhkan adalah menulis pendapat2 A.G tentang apa yang berlaku disekeliling A.G. Tak kisah la untuk menegur, mengkritik, membidas ataupun meluahkan pendapat, A.G akan tulis di dalam Blog A.G ini.

Hari ini A.G tertarik dengan satu masalah yang timbul dalam Kelab T.... R....(mcm org x tahu lak heheheheh) masalah yang boleh diungkapkan melalui dua perkataan iaitu LUPA DIRI.
Selalunye A.G lihat masalah ini berlaku dikalangan ahli2 KTR yang sudah habis berlajar dengan kata lain alumni la.

A.G bukan nak tujukan pada semua tpi terdapat segelintir Alumni kelab tu yang lupa tentang diri mereka. Dari mana asal minat teater mereka. Tah la, mungkin disebabkan mereka dah berjaya ke peringkat yang lebih tinggi maka mula timbul sifat keegoan ini. Kesian pada adik2 didalam kelab teater rimba. Mereka menjadi mangsa dalam masalah ini.

Terdapat juga alumni dari kelab ini yang dulunye mengutuk alumni2 lama kerana sombong dan lupa pada adik2 tetapi setelah dia berjaya dia pula yang melakukan perkara yang sama. Mcm menjilat ludah sendiri. Lebih kurang begitu laa.

Patutnye alumni ni membantu adik2 dalam kelab ini bukannya bertelagah sesama sendiri untuk mencari nama. Sanggup mengadu domba untuk menaikan nama sendiri. Ishk2, bak kata sahabat A.G baik bunuh je orng yang macam ni. Alumni2 ni kena la bersatu untuk membantu adik2 yang berada dalam kelab ini yang dikatakan sedang terumbang ambing ini. Bukan mengkritik dan menjahanamkan mereka. Memangla mengkritik x salah kalau di susuli dengan bantuan. Kan lagi elok. Ni tidak, jadikan Adik2 tu seolah hamba untuk membuat keje. Yang dapatr nama dia kan. Kesian A.G tengok mereka. Tpi nak buat mcm mana. A.G bukan ada kuasa nak melawankan.

Lagi satu, A.G dapati sekarang ini dah jadi tren kot, manusia semakin gila kuasa. Kalau kita tengok dalam politik memang la macam tu. X boleh nak buat ape2. Tpi masalahnye ini berlaku dalam kelab yang baru je nak ditubuhkan. Alaaa, kelab sambungan dari kelab di atas laaaa. Baru je nak ditubuhkan dah macam2 isu timbul, dari isu tentangan dari pihak luar hingga la tentangan dari pihak dalaman. A.G pun x paham. Ada apa dengan kuasa. X de ape2 yang menarik pun. A.G pun pernah ada kuasa dulu. X best pun. Penat n terseksa ada la. Pelik2. A.G mula2 x percaya perkara ini berlaku. Cuma setelah A.G terbaca satu petikan didalam satu perbualan internet baru A.G percaya.

Disini A.G nak kongsi petikan tu n nilai la sendiri yeee

"x tau la abg..saya x campur ngan diorang.. hanya yang berkepentingan dan ada motif tertentu ja yang tau..wat meeting pun senyap2 n bgitau orang2 tertentu ja..so, saya x nak campur klu terang2 nampak ada unsur2 x elok.."


Petikan ini mengenai meting yang diadakan ngan ahli kelab. Sepatut nye meting ini dihadiri AHLI MAJLIS TERTINGGI SAHAJA. Tetapi biasa la ahli2 kelab ini kan suke je menyebuk jadi semua la join meting tu. Ada plak pihak2 yang kecil hati dan mengadu dengan alumni kelab ini. Pelik2

Tak pe la, A.G bukan nak menyakitkan hati sesiapa, cuma meluahkan ape yang terbuku di hati A.G. sebarang komen leh la hantar kat blog ni. A.G memang suke isu2 Kontrovesi2 ni.

P/S: bak kata perpatah siapa makan cili dia terasa pedas kan.

10 comments:

Unknown said...

yang baik jadikan teladan. yang xbaik jadikan sempadan. ingatan tulus ikhlas kepada alumni2 lain terutamanya batch kita boboi dan ingatan kpd diri sndr yg bakal masuk ke dunia alumni ktr yg xhabis2 dgn kontroversi

Marziana Lin said...

assalamualaikum panda putih!!
nanti add aku ye..aku baru belajar buat blog..huhu

mishasinclair@blogspot.com

~CHEMpaKa PuTeeh~ said...

hai xhabis2 lagi ker menda yang camnie...aiyooo...wat bodoh ja la wahai KTRian...HohOHoHo

Anonymous said...

pandai cakap tapi xsrupa bikin...

hmmmmm masalah juga tu....

fikir2 kan lah........

Anonymous said...

i rse, bab lupe dri cm2 kre ok lgi coz x m'nyakitkn hti sgt a.g.lgpn lntak diorg je! tp lupe dri x kenang budi ble dh seng,lgi busuk cm kudis.huhuhuhuhu.(t'pgaruh ngan isu kudis buta). jgn marah i k huhuhuhuhu.
Dri pengakuan benar yg i dgr, ade "smebdy" ni, awal2 1st year student dlu mse ssah naik moto, kwn pn xrmai lgi, happy fmly pn xujud lgi, sorg "senior bodoh" ni la jd tmpat b'manje, tmpt b'utang ble xde duit, tempt ngadu ble xde ape nk dimkn.tyar mto pncit pn,"senior bodoh" la yg bgi duit suh tampungkan.tpi,ble mkin knal dunia,dpat rmai kwn,dh ada keta pn skung, "senior bodoh" ni lgsg x dipndang.aplg nk pelawe naik keta, jgn mimpi la.siap ktuk2 lgi kt blakg! a.g rse, ni lupe dri ke x? klu tnya i, i rse ni tahap keji.
ishhh2x ape punye smp cm2 lupe dri kn a.g. kn?

*nak tau siape, undilah anynomous! yariba.

Anonymous said...

memg keji nye owg 2 anynomous di atas. klu i, i sumpah je jdi katak hodoh! padan muke kuang..kuang..

kasi share la spe org x gne 2?
i bkan ape, i just nk tnye dia la utang2 kat "senior bodoh" 2 dh byar blum.tkut mati dibwa skali.

insaflah semua.

E K S said...

hello anonymous...aku cam tau je kau ni sapa..myb dua2 komen anonymous di bawah 2,org yg sama. kau la...dah2 la..xyah lawan2.kau nk attack balik la ni???hahaha...so funny...stupid

Anonymous said...

hai la kak engku, sye rse smua org pun stupid. npe la korg smua tunjuk2 korang pnye stupid kat adik2. mcm mn adik nak jd baik klu kakak n abang semua contoh xbaik? sye cadangkan korang semua ni bersemuka la, memg korang semua stupid gaduh2 n buka pekong cmni tau. SEMUA STUPID!!!!

Anonymous said...

laa den ingat tak do lagi dah yang guno anonymus. ado lagi. apo2 pun jadi la orng yang berguno

E K S said...

sb sume stupid la kita kna face 2 face..cr penawar segala rasa xpuas hati..kan 'adik' kan....

Followers